Tuesday, May 15, 2012

Mengapa Mereka Menggali dibawah Masjid Al-Aqsa

Alhamdulillah, saya diberi kesempatan oleh Alloh SWT untuk menyaksikan secara langsung penggalian tersebut saat saya mengunjungi Jerusalem .. Mereka menggali "Temple of Solomon" yang berada tepat dibawah masjidil Al-Aqsa .. untuk mencari kitab-kitab Sihir yang dibaca oleh para syaitan pada zaman nabi Sulaiman AS ..

Part - 1


Selanjutnya klik disini :  Part2, Part-3, Part-4 


--- GALLERIES ---





Hal tersebut tepat dengan apa yang tertulis di dalam kitab suci Al-Qur'an di Surat Al-Baqarah ayat 102 :

Dengan nama Alloh yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
(Al-Baqarah : 102)

Dan mereka mengikuti apa 1 yang dibaca oleh syaitan-syaitan 2 pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahwa Sulaiman itu mengerjakan sihir), padahal Sulaiman tidak kafir (mengerjakan sihir), hanya syaitan-syaitan itulah yang kafir (mengerjakan sihir). Mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua orang malaikat 3 di negeri Babil yaiu Harut dan Marut, sedang keduanya tidak mengajarkan (sesuatu) kepada seorangpun sebelum mengatakan: "Sesungguhnya kami hanya cobaan (bagimu), sebab itu janganlah kamu kafir". Maka mereka mempelajari dari kedua malaikat itu apa yang dengan sihir itu, mereka dapat menceraikan antara seorang (suami) dengan isterinya 4. Dan mereka itu (ahli sihir) tidak memberi mudharat dengan sihirnya kepada seorangpun, kecuali dengan ijin Allah. Dan mereka mempelajari sesuatu yang memberi mudharat kepadanya dan tidak memberi manfa'at. Demi, sesungguhnya mereka telah meyakini bahwa barangsiapa yang menukarnya (kitab Allah) dengan sihir itu, tiadalah baginya keuntungan di akhirat, dan amat jahatlah perbuatan mereka menjual dirinya sendiri dengan sihir, kalau mereka mengetahui. (QS. 2:102) 

Maha Suci Alloh atas Segala Firman-Nya

Keterangan :
  1. Maksudnya: kitab-kitab sihir. 
  2. Syaitan-syaitan itu menyebarkan berita-berita bohong, bahwa Nabi Sulaiman menyimpan lembaran-lembaran sihir (Ibnu Katsir). 
  3. Para mufassirin berlainan pendapat tentang yang dimaksud dengan "dua orang malaikat" itu. Ada yang berpendapat mereka betul-betul malaikat dan ada pula yang berpendapat: orang yang dipandang saleh seperti Malaikat dan ada pula yang berpendapat, dua orang jahat yang pura-pura saleh seperti Malaikat. 
  4. mBermacam-macam sihir yang dikerjakan oleh orang Yahudi, sampai kepada sihir untuk mencerai-beraikan masyarakat, seperti mencerai-beraikan suami-istri


7 comments:

  1. saya pernah dengar tentang perpustakan terlengkap dan terbesar yang pernah ada di bumi, apakah letak nya itu ada dibawah masjid itu? karena saya pernah berdiskusi dengan beberapa teman, para kafir sedang mencari itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Anonim, tepatnya.. mereka saat ini sedang mencari kitab-kitab sihir yang mereka yakini masih tersimpan di haikal Sulaiman [(akibat ulah syaitan-syaitan yg telah menyebarkan berita-berita bohong, bahwa Nabi Sulaiman menyimpan lembaran-lembaran sihir (Ibnu Katsir).. Al-Baqarah : 102)]

      Mengenai letaknya, mereka sangat meyakini ada di bawah masjidil al-Aqsa dan mereka sedang melakukan penggalian tersebut hingga kini (saya di perlihatkan sebagian pekerjaan penggalian tersebut.. mirip seperti pembuatan under-pass casablanca-kp. Melayu dimana pekerjaan tersebut tidak mengganggu aktifitas lalulintas di atasnya, mungkin bedanya setelah pekerjaan under-pass selesai, Jl.HR. Rasuna Said TIDAK AKAN DIHANCURKAN ..!!

      Delete
    2. sedikit tambahan

      Nabi Sulaiman A.S Dan Rahsia Yang Tertanam Di Bawah Masjidil A-Aqsa

      Berbalik kepada sejarah silam kisah Nabi Sulaiman AS atau Raja Sulaiman yang bertanggungjawab membina apa yang dikenali sebagai Kuil Sulaiman". Nabi Sulaiman As berbeza dari Nabi-nabi yang lain kerana baginda di beri Allah SWT boleh menguasai umat manusia, dan bangsa jin.

      Nabi Sulaiman ditugaskan dengan menyebarkan ayat-ayat Allah SWT iaitu: keyakinan dan ibadah dalam hanya SATU tuhan sahaja. Perkara ini menjadi perhatian Nabi Sulaiman dimana terdapat kaum-kaumnya yang kuat mengamalkan ilmu sihir dan okultisme (ilmu ghaib). Baginda memerintahkan pengawalnya untuk pergi ke seluruh negeri dan merampas setiap buku, naskah, kitab-kitab yang tertulis segala ilmu sihir dimana amalan sesat ini diajar untuk berhubung dengan pemanggil roh. Amalan ini berkaitan berkaitan dengan jin dan setan.

      Dalam Islam kita tahu bahawa ilmu sihir adalah haram. Al-Quran mengatakan kepada kita bahawa Jin dan Manusia tidak boleh berhubung kait walaupun hidup di dimensi yang sama dengan manusia, tetapi tidak boleh berkomunikasi antara satu sama lain. Jin tidak dapat dilihat, mereka boleh melihat kita, tapi kita tidak dapat melihat mereka. Tidak wujudnya seperti Jin "baik" atau membantu, kerana setiap jin yang bercakap dan berinteraksi dengan manusia secara langsung dilarang oleh Allah SWT.

      Jadi arahan Nabi Sulaiman AS supaya mereka membawa kesemua buku, kitab yang berkaitan dengan ilmu sihir kepadanya, dan kemudian baginda kuburkan semua buku, kitab dan apa jua yang berkaitan dengan amalan ini dimana baginda fikirkan paling selamat iaitu tidak akan ada sesiapa yang boleh mendapatkan atau mencurinya.

      Baginda menanamkan buku-buku ajaran sihir itu di bawah tapak kuil tersebut. Baginda melantik beberapa orang kesatria yang di kenali sebagai "Knights of the temple of Solomon" (Knight Templar) untuk menjaga kuil Sulaiman itu siang dan malam.

      Kesatria melakukan tugasan yang diberikan pada awalnya. Selepas Nabi Sulaiman a.s wafat, The Knights menemui apa yang terdapat di bawak kuil itu. Mereka menyedari akan kepentingan perkara ini, rahsia amalan sihir berada di hujung jari mereka. Mereka mencuri dan mula berlatih. Mereka pindahkan kitab-kitab dan mula berlatih dan mengamalkan. Mereka benar-benar jauh dari agama Nabi Musa dan Allah SWT. Dan tenggelam di bawah kuasa dan pengaruh Iblis. Kerana ritual yang mereka jalankan, mereka dengan segera menjadi orang yang berpengaruh dan terkaya di negara itu.

      selengkapnya di http://zharifalimin.blogspot.com/2011/07/mengapa-yahudi-menggali-di-bawah-masjid_03.html

      jadi benar dibawah masjid al aqsa terdapat buku2 atau kitab ilmu sihir dan terdapat peti tabut
      dan saya merasa hanya Allah lah jua yang maha tahu dan saya mengharapkan ridho dan ampunannya

      Delete
  2. hati hati membuat comment! atau anda ingin menyesatkan kaum Muslimin!
    Nabi Sulaiman AS menyembunyikan buku-buku sihir masyarakat Bani Israil dalam sebuah bilik rahasia dimasa kekuasaannya. Ribuan tahun berlalu.
    Knight Templar adalah ksatria yang dibentuk khusus untuk menjaga penemuan bilik rahasia dan buku-buku sihir yang ada di bawah Masjidil Al-Aqsa pada masa perang salib. Buku-buku sihir itu sudah diterjemahkan dan diamalkan buktinya lihat saja kekacauan umat manusia pada masa ini. Sekarang Masjidil Al-Aqsa akan dirubah sedemikian rupa guna mempersiapkan kebangkitan Dajjal. Semua kejadian ini sudah sesuai dengan ketetapan Allah SWT. Orang yang beruntung akan memilih jalan Allah, hingga dunia ini seakan neraka baginya terkorbanlah apapun miliknya. Orang yang merugi akan memilih jalan syetan, hingga dunia dan isinya ini menjadi miliknya apapun pasti terkabul. Silahkan pilih! Hasil pilihanmu akan engkau temui setelah mati.
    Astarghfirullohhal adzim.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete